Terug

Klantenservice, hulp nodig?

Heb je vragen over onze producten, retourprocedure of je bestelling? Of heb je een andere vraag/opmerking en wil je graag met ons in contact komen? Onze klantenservice medewerkers staan voor je klaar! Binnen onze openingstijden staan zij jou telefonisch te woord en proberen ze zo snel mogelijk (op werkdagen binnen 24u) te reageren op e-mails en chatberichten.

Openingstijden klantenservice
Maandag t/m vrijdag: 9:00 - 12:00u & 13:00 - 17:00u
Zaterdag, zondag & feestdagen: gesloten

Neem contact op

* Verplichte velden

Veelgestelde vragen


1. Contact

1.1 Hoe neem ik contact op met jullie?

Wil je contact met ons opnemen? Dat kan! Hieronder vind je alle mogelijkheden:

1.2 Wat zijn de openingstijden van de klantenservice?

Onze klantenservice is op werkdagen bereikbaar tussen 9:00 uur en 17:00 uur. Binnen deze openingstijden staat onze klantenservice jou telefonisch te woord en proberen we zo snel mogelijk (op werkdagen binnen 24u) te reageren op e-mails en chatberichten.

In het weekend zijn wij niet telefonisch bereikbaar. Wel kan je ons een e-mail sturen welke wij meestal op de eerstvolgende werkdag beantwoorden.

Openingstijden klantenservice
Maandag t/m vrijdag: 9:00 - 12:00u & 13:00 - 17:00u
Zaterdag & zondag: gesloten

Onze klantenservice is daarnaast gesloten op de volgende feestdagen:

  • Tweede Paasdag, 22-04-2019
  • Hemelvaartsdag, 30-05-2019
  • Tweede Pinksterdag, 10-06-2019
  • Eerste Kerstdag, 25-12-2019
  • Tweede Kerstdag, 26-12-2019
  • Nieuwjaarsdag, 01-01-2020

1.3 Hoe kan ik een klacht indienen?

Heb je een klacht over je bestelling, een product of onze diensten? Dat vinden wij jammer om te horen.

We komen graag met je in gesprek om te kijken wat er fout is gegaan en hoe we dit in de toekomst kunnen verbeteren. En om jou uiteraard weer blij te krijgen! 

Heb je een klacht? Stuur deze naar ons per e-mail, maak een ticket aan in je accountomgeving of bel ons binnen de openingstijden van onze klantenservice. Op werkdagen proberen wij binnen 24 uur een reactie te geven. Je ontvangt in ieder geval binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie op jouw klacht.

Mocht je het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kan je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kan je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)

2. Mijn account

2.1 Hoe maak ik een account aan?

Om een account aan te maken op Kabelmaatje.nl, klik je op 'Inloggen' rechtsboven in de blauwe balk van de pagina. Kies vervolgens in het veld wat tevoorschijn komt aan de rechterkant voor 'Account aanmaken'. Of klik gelijk op deze link.

Je komt nu op een pagina waar je je gegevens kunt invullen. Verplichte velden worden aangegeven met een rood sterretje. Kies tot slot een sterk wachtwoord en klik op 'Registreren'. 

Je ontvangt binnen een aantal minuten een bevestigingsmail en kun je met het opgegeven e-mailadres en wachtwoord inloggen op Kabelmaatje.nl. Welkom! :)

Heb je na 30 minuten nog geen bevestigingse-mail onvangen? Check dan ook nog even de spam map in je e-mailprogramma. Staat de e-mail daar ook niet of heb je andere problemen bij het aanmaken van een account? Stuur ons dan een e-mail op klantenservice@kabelmaatje.nl, we kijken graag met je mee!

 

2.2 Hoe kan ik mijn accountgegevens wijzigen?

Het wijzigen van je accountgegevens kan je eenvoudig doen in je persoonlijke accountomgeving.

Klik op de website op 'Inloggen' om in te loggen of op je initialen als je al bent ingelogd. Je ziet nu je contactinformatie, factuuradres, afleveradres en je nieuwsbriefvoorkeuren. Afhankelijk van welke gegevens je wilt aanpassen, klik je op de bijbehorende bewerk-knop (rechtsboven). Je wachtwoord kun je aanpassen bij 'Contact informatie'.

2.3 Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Je wachtwoord kan je ten alle tijde wijzigen in je persoonlijke accountomgeving. 

Klik in de bovenbalk op 'Inloggen' om in te loggen of op je initialen als je al ingelogd bent. Je ziet nu onder andere jouw contact informatie. Om je wachtwoord te wijzigen klik je op 'Contact informatie' of op 'Wachtwoord wijzigen'. Je komt nu op een nieuwe pagina waar je onderin je wachtwoord kunt wijzigen. Vul je huidige wachtwoord in, kies een nieuw wachtwoord en klik op opslaan. Je kunt direct inloggen met je nieuwe wachtwoord.

2.4 Ik ben mijn wachtwoord vergeten...

Oeps, niet handig! Gelukkig kan je eenvoudig een nieuw wachtwoord aanmaken waarmee je weer snel kunt inloggen op Kabelmaatje.nl.

Om een nieuw wachtwoord aan te maken klik je op 'Inloggen' rechtsboven in de blauwe balk van de webshop. Kies vervolgens in het veld wat tevoorschijn komt aan de linkerkant voor 'Wachtwoord vergeten'. Of klik gelijk op deze link

Je komt nu op een nieuwe pagina waar je het e-mailadres kunt invullen waarmee je het account hebt aangemaakt. Vul je e-mailadres in en klik op verstuur. Als je het juiste e-mailadres hebt ingevuld waarmee je het account hebt aangemaakt, ontvang je een e-mail met daarin een link om je wachtwoord te wijzigen.

Nadat je op deze link hebt geklikt kom je op een nieuwe pagina waar je een nieuw kunt wachtwoord kiezen. Als je dit gedaan hebt, kies je voor 'Reset wachtwoord'. Je wachtwoord is nu aangepast! 

Nog vragen of opmerkingen? Maak in je account een ticket aan bij 'Mijn tickets' en wij komen er zo snel mogelijk bij je op terug. Of stuur een mail naar klantenservice@kabelmaatje.nl

3. Bestelling & Bezorging

3.1 Hoe plaats ik een bestelling?

Een bestelling plaatsen op Kabelmaatje.nl doe je in een aantal eenvoudige stappen:

  1. Zoek via het menu of via de zoekbalk de gewenste oplader(s). Weet je niet welke oplader je nodig hebt? In onze Keuzehulp vind je en overzicht van alle apparaten en bijbehorende opladers.
  2. Plaats de gewenste producten in het winkelmandje.
  3. Ga naar het winkelmandje en klik op 'bestelling afronden'.
  4. Log in op je account, bestel als gast of vul gegevens in als nieuwe klant.
  5. Kies de gewenste verzendmethode & betaalmethode en reken de bestelling af.
  6. Je bestelling is nu geplaatst, je oplader wordt zo snel mogelijk bezorgd!

3.2 Welke kabel moet ik bestellen?

Heeft jouw apparaat dringend energie nodig, maar weet je niet precies welke oplader hij lekker vindt? Geen paniek, wij hebben de Kabelmaatje EHBO voor Eerste Hulp Bij Opladen om jou te helpen bij het bestellen van de juiste kabel en/of adapter.

Kabelmaatje Keuzehulp

3.3 In welke landen kan mijn bestelling worden bezorgd?

Kabelmaatje.nl bezorgt bestellingen in Nederland en België. Het is niet mogelijk om bestellingen naar adressen in andere landen te laten versturen.

3.4 Wat zijn de verzendkosten?

Bij het afronden van je bestelling kan je kiezen uit twee bezorgdopties:

  • Brievenbuspakket zonder Track & Trace - deze verzendoptie is standaard gratis.
  • Normaal pakket met Track & Trace - voor deze verzendoptie rekenen wij € 2,95 bovenop de totaalwaarde van de bestelling.

3.5 Ik heb geen bestelbevestiging ontvangen.

Soms komen bestelbevestigingen binnen in de spam/ongewenste e-mailmap van het e-mailsysteem wat je gebruikt. We raden je aan om te controleren of de e-mail in deze map is terecht gekomen. Als de bevestiging niet binnen 30 minuten na het plaatsen van de bestelling is binnengekomen, kan je contact opnemen met onze klantenservice.

3.6 Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

Alle bestellingen geplaatst op Kabelmaatje.nl worden binnen een korte periode ingepakt, daarom is het niet mogelijk om de bestelling inhoudelijk te wijzigen of te annuleren zodra deze is betaald. Verkeerd bestelde producten kunnen daarom binnen 14 dagen naar ons worden geretourneerd. Heb je verkeerde adresgegevens ingevuld? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op, zodat wij de adresgegevens kunnen wijzigen. Let op: als het pakket is verzonden, kunnen ook wij geen aanpassingen meer maken. 

Is de bestelling nog niet betaald? Dan is het in de meeste gevallen mogelijk om de bestelling te annuleren. Graag ontvangen we je verzoek tot annulering in een e-mail met uw ordernummer en achternaam op klantenservice@kabelmaatje.nl  of via een ticket aangemaakt in de accountomgeving.

3.7 Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

De levertijd van je bestelling is afhankelijk van de gekozen verzendoptie. Klik hier voor alle levertijden.

3.8 Wat is de status van mijn bestelling?

Na het plaatsen van de bestelling houden we je op de hoogte van de status van de bestelling tot het pakket is afgegeven aan de bezorger. Ook kan je de status van je bestelling volgen in je account:

  1. Log in op je account.
  2. Ga naar 'Mijn bestellingen' - hier vind je alle informatie over je laatste bestelling.
  3. Klik op 'bekijk' om de huidige status van de bestelling te bekijken.

3.9 Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen, wat kan ik doen?

Afhankelijk van de gekozen bezorgoptie wordt je order op de dag van bestelling verstuurd. In Nederland ontvang je deze meestal binnen één werkdag, bestellingen naar België worden binnen 3 tot 5 werkdagen bezorgd.

Let op: in Nederland worden geen pakketten bezorgd op zondag en maandag, in België worden geen pakketten bezorgd op zaterdag en zondag.

Helaas kan het gebeuren dat een pakket vertraging oploopt, in de meeste gevallen wordt het pakket alsnog afgeleverd al dan niet met vertraging. Daarom vragen we jou om in Nederland 5 werkdagen en in België 8 werkdagen af te wachten vanaf de dag van verzending, de kans is groot dat de bestelling binnen deze periode alsnog wordt bezorgd. Heb je na deze periode je pakket nog niet ontvangen? Dan ontvangen we graag onderstaande gegevens in een e-mail naar klantenservice@kabelmaatje.nl:

  • Je ordernummer
  • Het verzendadres (deze vindt u in de orderbevestiging en in uw account)
  • Een korte toelichting van het probleem

3.10 Ik heb het verkeerde product ontvangen :(

Heb je een verkeerd product ontvangen? Sorry! Graag ontvangen wij een e-mail op klantenservice@kabelmaatje.nl met daarin de volgende gegevens:

  • Je ordernummer
  • Één of meerdere foto's van het verkeerd ontvangen product.

Wij zullen de bestelling controleren en zo snel mogelijk terugkoppeling geven over het vervolg.

3.11 Mijn bestelling is beschadigd :(

Is de verpakking van het pakket zwaarbeschadigd bij levering? Dan vragen wij je de bezorging te weigeren, zodat deze retour naar ons kan worden gestuurd. Wij zullen bij ontvangst van het pakket contact met je opnemen.

Is je bestelling zelf beschadigd of is deze defect? Stom! We lossen dit graag zo snel mogelijk voor je op. Stuur een e-mail naar klantenservice@kabelmaatje.nl met daarin je ordernummer en een foto van de schade, dan lossen wij het zo snel mogelijk op!

4. Betalen

4.1 Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

Bij het afronden van je bestelling kies je eenvoudig één van onderstaande betaalmethoden voor het betalen van je bestelling:

  • iDeal
  • PayPal
  • Mister Cash
  • Sofort
  • Belfius
  • Creditcard (Mastercard, Visa)
  • AfterPay - Achteraf betalen

Meer informatie over deze betaalmethoden lees je hier.

4.2 Zijn de prijzen op Kabelmaatje.nl inclusief BTW?

Alle getoonde prijzen op Kabelmaatje.nl zijn inclusief BTW.

5. Ruilen & Retourneren

5.1 Mag ik mijn aankoop (gedeeltelijk) retourneren?

Ja, dat mag :).

Heb je het product ontvangen, maar ben je van gedachten veranderd? Na ontvangst van het product heb je 14 dagen bedenktermijn waarin je kan besluiten of je het product houdt of naar ons terugstuurt. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van je bestelling. Na melding dat je van je aankoop afziet (binnen de 14 dagen bedenktermijn) heb je nog 14 dagen om het product te retourneren. Je kan ook zonder melding het product naar ons terugsturen. Dit dient dan te gebeuren binnen de 14 dagen bedenktermijn.

Heb je een verkeerd of beschadigd product ontvangen? Stuur deze dan zo snel mogelijk terug onder vermelding van het probleem. 

Voorwaarden herroepingsrecht

  • Het product dient in originele nieuwstaat met originele productverpakking, indien redelijkerwijs mogelijk, retour te worden gestuurd. 
  • Je hebt een bedenktermijn van 14 dagen. Het product dient vervolgens binnen 14 dagen na je melding dat je van de aankoop afziet retour te worden gestuurd.
  • Bij door gebruik beschadigde en/of niet meer verkoopbare producten heeft de klant recht op maximaal 75% terugbetaling van het oorspronkelijke aankoopbedrag.

5.2 Heb ik garantie op mijn aankoop?

Voor alle artikelen die je op Kabelmaatje.nl koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor onze producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Is je bestelde product kapot binnen 30 dagen na ontvangst? Dan heb je fabrieksgarantie op je product, mits kan worden aangetoond dat het defect niet is veroorzaakt door onjuist gebruik. Is je oplader binnen 30 dagen na bezorging defect? Stuur een e-mail naar klantenservice@kabelmaatje.nl en vermeld de volgende gegevens:

  • Ordernummer
  • Welk product is defect?
  • Omschrijving van het probleem
  • Duidelijke foto('s) van de oplader om defecten door onjuist gebruik te kunnen uitsluiten

Let op: 30 dagen na levering van het product vervalt de fabrieksgarantie.

5.3 Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

  1. Download en print het retourformulier en vul deze zo volledig mogelijk in. Onvolledige retourformulieren kunnen er voor zorgen dat we je retour niet kunnen verwerken.
  2. Verpak het product goed en geef deze af bij een PostNL punt of andere vervoerder. De verzendkosten dien je zelf te betalen. Vind hier het dichtsbijzijnde PostNL punt.
  3. Het product komt bij ons binnen en wordt door ons gecontroleerd.
  4. Je ontvangt binnen 14 dagen na je herroepingsmededeling een update over je retour van ons.

Je kan ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht

Verstuur het pakket naar onderstaand retouradres, retouren die binnenkomen op ons vestigingsadres kunnen wij helaas niet verwerken.

Kabelmaatje.nl
Afd. Retouren
Venenweg 66
1161AK Zwanenburg

5.4 Hoe lang duurt de verwerking van mijn retour?

Na ontvangst van je retour zullen wij deze zo snel mogelijk verwerken. 

Terugbetaling

Heb je een product teruggestuurd en gekozen voor terugbetaling? Je ontvangt het volledige aankoopbedrag inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending binnen 14 dagen na ontbinding. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je ontvangt het geld terug via de door jouw gekozen en gebruikte betaalmethode bij het betalen van jouw bestelling. Bij terugbetalingen via creditcard kan het tot 14 dagen duren voor het bedrag is teruggestort.

Omruiling

Heb je een product teruggestuurd en gekozen voor omruiling? Dan versturen wij jouw nieuwe product binnen 5 werkdagen na ontvangst van jouw retour. Dit pakket wordt binnen de standaard levertermijn bezorgd.

5.5 Wie betaalt de kosten van de retourzending?

De kosten van de retourzending zijn voor eigen rekening van de klant. Retourneer je een verkeerd geleverd of beschadigd product of retourneer je een product onder de garantievoorwaarden? Dan kom je in aanmerking voor vergoeding van de retourkosten mits het product niet gebruikt is (bij onjuiste/beschadigde levering). Neem in deze gevallen contact met ons op, zodat we de situatie kunnen beoordelen en de retourkosten kunnen bespreken.

5.6 Wanneer krijg ik mijn betaling terug?

Heb je een product teruggestuurd en gekozen voor terugbetaling? Je ontvangt het volledige aankoopbedrag inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending binnen 14 dagen na ontbinding. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je ontvangt het geld terug via de door jouw gekozen en gebruikte betaalmethode bij het betalen van jouw bestelling. Bij terugbetalingen via creditcard kan het tot 14 dagen duren voor het bedrag is teruggestort.

5.7 Ik heb gekozen voor omruilen, wanneer ontvang ik het nieuwe product?

Heb je een product teruggestuurd en gekozen voor omruiling? Dan versturen wij jouw nieuwe product binnen 5 werkdagen na ontvangst van jouw retour. Dit pakket wordt binnen de standaard levertermijn bezorgd.

Vergelijk producten Verwijder alle producten

Je kunt maximaal 3 producten vergelijken

Hide compare box
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »