Terug

Welkom op Kabelmaatje.nl! Bekijk onze pagina Verzending & Bezorging voor de extra maatregelen die worden genomen in verband met het coronavirus.

Retourneren

Heb je de verkeerde oplader besteld of ben je niet tevreden over het bestelde product? Of is je product kapot? Dat vinden wij heel vervelend en daar willen we graag iets aan doen.

Herroepingsrecht

Heb je het product ontvangen, maar ben je van gedachten veranderd? Na ontvangst van het product heb je 14 dagen bedenktermijn waarin je kan besluiten of je het product houdt of naar ons terugstuurt. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van je bestelling. Na melding dat je van je aankoop afziet (binnen de 14 dagen bedenktermijn) heb je nog 14 dagen om het product te retourneren. Je kan ook zonder melding het product naar ons terugsturen. Dit dient dan te gebeuren binnen de 14 dagen bedenktermijn.

Heb je een verkeerd of beschadigd product ontvangen? Stuur deze dan zo snel mogelijk terug onder vermelding van het probleem. 

Hoe retourneer ik een product?

  1. Gelieve ons retourformulier te downloaden en te printen en deze zo volledig mogelijk invullen. Heb je een retouraanvraag gemaakt in de accountomgeving? Ook dan ontvangen we graag een retourformulier of notitie bij je retourzending, zodat wij de afzender kunnen identificeren bij binnenkomst van het pakket.
  2. Verpak het product goed en geef deze af bij een PostNL punt of andere vervoerder. De verzendkosten dien je zelf te betalen. Vind hier het dichtsbijzijnde PostNL punt.
  3. Het product komt bij ons binnen en wordt door ons gecontroleerd.
  4. Je ontvangt binnen 14 dagen na je herroepingsmededeling een update over je retour van ons.

Je kan ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht, het invullen en meesturen van ons eigen retourformulier is ook voldoende.

Verstuur het pakket naar onderstaand retouradres. Pakketten verstuurd naar andere adressen kunnen wij niet verwerken.

Kabelmaatje.nl
Afd. Retouren
Venenweg 66
1161AK Zwanenburg

Terugbetaling

Heb je een product teruggestuurd en gekozen voor terugbetaling? Je ontvangt het volledige aankoopbedrag binnen 14 dagen na ontbinding. Als je retour in aanmerking komt vergoeden wij ook eventuele verzendkosten voor de heenzending. De maximale vergoeding verzendkosten is €6,95 voor zendingen binnen Nederland en €8,60 voor zendingen vanuit België.

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je ontvangt het geld terug via de door jouw gekozen en gebruikte betaalmethode bij het betalen van jouw bestelling. Bij terugbetalingen via creditcard kan het tot 14 dagen duren voor het bedrag is teruggestort.

Omruiling

Heb je een product teruggestuurd en gekozen voor omruiling? Dan versturen wij jouw nieuwe product binnen 5 werkdagen na ontvangst van jouw retour. Dit pakket wordt binnen de standaard levertermijn bezorgd.

Retourbeleid

  • Het product dient in originele nieuwstaat met originele productverpakking, indien redelijkerwijs mogelijk, retour te worden gestuurd. 
  • Je hebt een bedenktermijn van 14 dagen. Het product dient vervolgens binnen 14 dagen na je melding dat je van de aankoop afziet retour te worden gestuurd.
  • Jij bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Wij hanteren de richtlijn dat, afhankelijk van de exacte staat van door gebruik beschadigde en/of niet meer verkoopbare producten, de terugbetaling maximaal 75% van het oorspronkelijke aankoopbedrag is. 

Garantie

Voor alle artikelen die je op Kabelmaatje.nl koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Is je bestelde product kapot binnen 6 maanden na ontvangst? Dan heb je wettelijke garantie op je product, mits kan worden aangetoond dat het defect niet is veroorzaakt door onjuist gebruik of defecten binnen het op te laden apparaat. Externe beschadigingen en externe defecten vallen niet onder de wettelijke garantie. Is je oplader binnen 6 maanden na bezorging defect? Stuur een e-mail naar [email protected] en vermeld de volgende gegevens:

  • Ordernummer
  • Welk product is defect?
  • Omschrijving van het probleem
  • Duidelijke foto('s) van de oplader om defecten door onjuist gebruik te kunnen uitsluiten

We beoordelen hierna zo snel mogelijk de situatie en koppelen terug wat de vervolgstappen zijn. Keuren wij de garantiemelding op? Dan ruilen wij het product om. Meldingen binnen de 14 dagen bedenktermijn kunnen ook aanspraak maken op een terugbetaling. Let op: 6 maanden na levering van het product vervalt de wettelijke garantie.

Heb je vragen over retourneren? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergenMeer over cookies »